منتدى المتحابون فى الله

السلام عليكم ،, ضيفنا العزيز، مرحباً بك على صفحات المنتدى.نرجو التسجيل او الدخول

جدّد نيتك .. ولا تجعل المنتدى يشغلك عن إقامة الصلاة في وقتها
وتذكر قول الله تعالى (مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّ لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ)
منتدى المتحابون فى الله

السلام عليكم ،, ضيفنا العزيز، مرحباً بك على صفحات المنتدى.نرجو التسجيل او الدخول

جدّد نيتك .. ولا تجعل المنتدى يشغلك عن إقامة الصلاة في وقتها
وتذكر قول الله تعالى (مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّ لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ)
منتدى المتحابون فى الله
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى المتحابون فى الله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» أخى انت حراًُ
يالا نصحى  Icon_minitimeالأربعاء يناير 22, 2014 11:32 pm من طرف بسمات دامعه

» أستغفروا لى
يالا نصحى  Icon_minitimeالإثنين أغسطس 12, 2013 11:21 pm من طرف بسمات دامعه

» علم النساء
يالا نصحى  Icon_minitimeالجمعة ديسمبر 14, 2012 8:16 pm من طرف سداوي

» خسااااره جدا
يالا نصحى  Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 04, 2012 7:11 pm من طرف بسمات دامعه

» منورين القاعه
يالا نصحى  Icon_minitimeالأربعاء يناير 25, 2012 12:38 am من طرف ام روان

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الصفحة الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث

يالا نصحى

حواء
ام روان
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 14, 2010 6:22 am

يا جماعه المنتدى عايز رفرش
ايه رايكم نعمل مواضيع سخنه عشان الناس ترجع تانى
ياريت كل واحد يدخل يقول اقتراح وكلنا نعمل تصويت على الاقتراحات اللى هتنزل

مستنيه ردودكم
ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 14, 2010 6:33 am

طيب انا هقول اقتراحى
ايه رايكم اننا نعمل مشروع نسميه صلاح الامة فى علو الهمه

فكرة المشروع
تقوم على ان احنا نختار عضو يعمل ورشة عمل عن موضوع معين
ويبدا يتكلم فيه عالمنتدى
او يختار مهارة معينه ويبدا يعلمه للناس هنا
او يتكلم عن موضوع معين ويتابع الناس فيه
وممكن نعمل استبيانات ..والافكار كتير
المهم العضو ده هيكون امامه اسبوعين وبعد كده نختار عضو تانى ....وهكذا

فائدة المشروع
المتحابون هيرجعوا من تانى
هيكون فيه نشاط مستمر
كل شهر هنعمل الاستفتاء اللى حواء كانت بتعمله احسن موضوع وانشط عضو
وكمان هنحط العضو الكسلان
ههههههههههه.........انا بهزر

ولما نبدا باى فكرة هنبدا بالرجال
عشان هما اختفوا من المنتدى خالص
يدوب لمحت النهاردة الاخ غاوى جنة والاخ جاسر والاخ الشافعى
احنا عايزنهم على طول

وبطلب من اختنا حواء انها تبعت رسايل على ايميلات الاعضاء انهم يرجعوا تانى المنتدى
وحسنه قليلة تمنع بلاوى كتيرة وهنيالك يا فاعل الخير والثواب

حواء
مديرة الموقع
حواء

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 14, 2010 9:35 am

اقتباس :
وبطلب من اختنا حواء انها تبعت رسايل على ايميلات الاعضاء انهم يرجعوا تانى المنتدى
وحسنه قليلة تمنع بلاوى كتيرة وهنيالك يا فاعل الخير والثواب

حصل وبعت رسائل جماعية للاعضاء الغايبيين بالغاء العضوية لعدم التفاعل ولا حياء لمن تنادى afro

والعاوز يمسك اشراف يقولى بس اظاهر انتو مستأليين بالمنتدى بس يا جماعة يوضع سرة فى اضعف خلقة وفعلا حسنة قليلة تمنع بلاوى كتيرة Sad tongue
https://bolbol.ahlamontada.com
ام مريم
عضو جديد
عضو جديد
ام مريم

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 15, 2010 2:04 am

اقتباس :

كل شهر هنعمل الاستفتاء اللى حواء كانت بتعمله احسن موضوع وانشط عضو
وكمان هنحط العضو الكسلان
ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالخميس سبتمبر 16, 2010 4:52 am

احنا ان شاء الله يا حواء مش هنلغى عضوية حد
بس هنقيم عليهم الحد
هههههههههههههههههه
احنا عايزينهم يرجعوا تانى
وموضوع الاشراف انا كان نفسى اقولك انا معاكى بس انا مش بعرف اعمل ايه واتصرف ازاى
لو علمتينى ممكن اكون معاكى ان شاء الله

المهم احنا هنحط الاعضاء امام الامر الواقع واللى بيحب المنتدى هيلبى
انا عملت قرعه
طلعت اسماء الاعضاء وعملت قرعه بين الشباب والبنات
هيكون مرة حد منعندهم وحد من عندنا
ولو انى متاكده اننا هنكسب عشان احنا اللى مستمرين بس يالا
بعد اذن الاستاذ غاوى جنة القرعه الاولى وقعت عليك
امامك اسبوعين توصلنا فيهم رسالة حلوة واعتبرها دعوة الى الله
يا اما توصل موضوع معين عن طريق الورد او استطلاعات
او توصلنا دورة معينة
او تكتب لنا خبرتك فى الحياة عن طريق نقاط عمليه
او توجه لنا اسئلة
والافكار كتير
لو فيه افكار تانية ياريت حضرتك متبخلش علينا بيها

على فكرة يا جماعه القرعه التانية جات على نور الله
استعدى يا نور
وبعد اذن الاعضاء ما تحبطناش زى كل مرة عشان الواحد يتشجع انه يعمل افكار كتير بالمنتدى
لانى بجد بحب المنتدى ونفسى ينشط ويجمع الناس
حواء
مديرة الموقع
حواء

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالخميس سبتمبر 16, 2010 5:29 am

عثل عثل فكرة جميلة للصحيان

فين غاوى زماننننننننننننننننن فعلا الجواز بينيم الناس evil:

حتى نور من ساعة مبيضو الشقة محدش بيشوفها : Very Happy
غاوى جنة
عضو جديد
عضو جديد
غاوى جنة

ذكر

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالخميس سبتمبر 16, 2010 10:39 pm

ينهار ابيض على التدبيسة

هى القرعة دى ما كنش فيها غيرى ولا ايييييه Rolling Eyes

المهم

انا والله اللى واخدنى الايام دى الشغل

نظام الشغل الجديد اللى شغالين بيه الايام دى يوم بيوم

كان الاول شغل عليك بقا برحتك خلصو انشاله يتراكم عليك شهر وفعلا كان بيجى ايام بنطحن فيها سهر

من ساعت ما عملنا سيستم " برنامج محاسبى بيربط الشركة كلها عن طريق النت " ولازم نشتغل بوم بيوم وبقيت ساعات العمل ال 8 يا دوبك بتقضى بالعافية

وفعلا مش بلحق اخد نفسى وبحاول بقدر الامكان اتصفح المواقع واشوف الاخبار وادخل المنتدى برضه واساهم بقدر الامكان

وبالنسبة للجواز اللى بينيم king كان الاول بدخل نت بالليل بعد الشغل كنت ببقى فاضى بس الان طبعا المشاغل فعلا اذدادت جدا ما بين حق البيت والزيارات والواجبات والوقت بيجرى زى الصاروخ

المهم ماطولش عليكم .. قولو طول ...

الفكرة عجبانى جدا وكنت ناوى اساهم من غير تدبيس بس انتم حظكم جميل جدااا

لان اليوم الخميس وانا مسافر يوم السبت مصيف .. اه مصيف فى شعر 9 ايه يعنى يجوز

وطبعا قاعد اسبوع وراجع فبعد اذنكم هاجل بس الموضوع ده لمدة اسبوع ولما ارجع باذن الله نشوف الحكاية دى

طاب مسائكم

ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 17, 2010 4:16 am

اه شكل استاذ غاوى هيفلسع
طيب على الاقل اعزم علينا بالمصيف
على العموم تروح وترجع بالسلامه ان شاء الله حضرتك والاسرة الكريمة

طيب دلوقتى نخلى حد ياخد الاسبوعين دول لحد رجوغ اخونا غاوى بالسلامه ولا نستنى اسبوع وهو يعوض الاسبوع اللى غابه
ايه رايكم
ام مريم
عضو جديد
عضو جديد
ام مريم

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 17, 2010 6:54 am

زى ما تشوفوا انا معاكم فى كل الأحوال مدام مش هتدبسونى

Very Happy
ام مريم
عضو جديد
عضو جديد
ام مريم

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالخميس سبتمبر 23, 2010 5:32 pm

انتو صحيتو ونمتو بسرعه ليه كده ؟؟؟؟؟؟؟؟ Very Happy

نور الجنة
عضو جديد
عضو جديد
نور الجنة

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالسبت سبتمبر 25, 2010 6:02 am

انا بقى مش بحب كده ان الواحد يتشجع لحاجة وبعد كدة ينسى
نور الله
عضو جديد
عضو جديد

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالسبت سبتمبر 25, 2010 7:33 pm

انا جيت وشوفت الفكره بس معلش اتشغلت شويه باول اسبوع دراسه
بس معاكم باذن الله وموافقه علي التدبيسه ومممكن تعتبروني من النهارده انا اول المتدبسين لغايه ما اخوانا غاوي يرجع انا شوفت الموضوع من فتره واول ماشوفت التدبيسه ككنت عندي مشروع عايزه اعرضه عليكم
وبجد بجد بجد هتنسوا نفسكم معاه زي ما انا نسيت نفسي لمده خمس أيام عشتهم في اسكندريه مع اجمل ايام عمري في مشروع اجيال النهضه

تحبوا تبقوا معانا في اجيال النهضه تحبوا تشاركوا معانا وتبقوا من احد مؤسسي اجيال النهضه

هحاول كل مره اعرضلكم بعض المشاهد واحكيلكم عن الحلم اللي حلموا الف شاب في المعسكر اجيال النهضه وكمان ممكن ادعملكم الموضوع فيديو وكمان صور بس لما استاذن واشوف هل ينفع ولا لا بس اعتقد انه ينفع لان الفيس بوك مليان بفكره الموضوع

هاجي في رد تاني اشرحلكم التدبيسه بتاعتي واتمني من ربنا حتي لو مش كتب ليا الاستمرار فيها لعل بشرحي للفكره وتدعيمي ليها علي النت لعلي اخذ الاجر بمن يشتغل فيها انا اشتغلت في جزء من الفكره فتره وباذن الله بحاول ارجع استكمل تاني بعد المعسكر بس ادعولي معاكم ان ربنا يكتبلي الصالح ويهدي الي قلبي ويصلح لي عملي ويبعد عني شيطان نفسي وشياطين الانس اللهم امين

بس بجد بجد مفتقداكم بس انا كنت شكلي زهقت من النت ووصلت لدرجه اني افتحه وافضل مبلمه ومش عارفه اعمل ايه ولا اقرأ ايه ولا اكتب ايه مش عارفه كان مالي الحمد الله علي كل حال معلش صدعتكم ولي مشاركه تاني بل مشاركات باذن الله بس انظم نفسي والفكره واعرضها بشكل منظم علشان توصل لقلوبكم قبل عقولكم

سلام مؤقت
حواء
مديرة الموقع
حواء

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالسبت سبتمبر 25, 2010 9:26 pm

جميل يا نور مستينك بكل الشوق تعرضى افكارك

من اسم المشروع شكلة جامد وبالنجاح ان شاء الله
ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالأحد سبتمبر 26, 2010 4:04 pm

اقتباس :
انتو صحيتو ونمتو بسرعه ليه كده

اقتباس :
انا بقى مش بحب كده ان الواحد يتشجع لحاجة وبعد كدة ينسى
يا جماعه احنا كنا منتظرين غاوى جنة

طبعا يا نور الله تقدرى تبدائ وشوقتينا للمشروع بتاعتك وفى الانتظار
نور الله
عضو جديد
عضو جديد

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 27, 2010 6:43 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

بصوا انا من حوالي سنتين اشتركت في جمعيه صناع الحياه وكان شغلي الفعلي معاهم في مشروع اسمه مشروع انسان فكره المشروع انهم بيشوفوا الناس المتسربين من المدارس وبدل ما يقدموا معونه شهريه للاسره لا يشترطوا علي الاسره ترجع الطفل المدرسه في نظير مشروع صغير بيتعمل للاسره والمشروع ده بيبقي مدروس كويس من اعضاء الجمعيه بيكونوا فريق بحث عن المتسربين والاسر الفقيره اللي تحت خط الفقر وكمان فريق تاني لدراسات الجدوي وفريق اخر للتسويق وفريق اخر لدعم الاسره تربويا ودينيا بمعني اخر الاسره بتتغطي من كل الجوانب ماديا ومعنويا وفي في الاخر حاجه اسمها حضانه لاسره لمده سنه تقريبا بعد مايتعمل المشروع بيتابعوا الاسره ونجاح المشروع وبكده رجعوا طفل متسرب من التعليم يبقوا خدوا الجانب التعليمي وكمان نموا الاسره ديت من ناحيه الفقر ومش بالمساعده الماديه لا بانهم يشتغلوا هما ويدوقوا طعم الربح الحلال

وبجد كان اجمل احساس وانت بتدخل علي الاسر ديت وهي تدعيلك بان ربنا يكرمك ويسترك ويديلك اللي تتمناه كانت مشاعر جميله عشتها فتره وسبت الجمعيه فتره لما بصراحه شوفت حبه سلبيات كده انا مش كنت في الفتره ديت قادره اعديها لاني لي طبيعه شخصيه خاصه شويه ومش قدرت اعديها وربنا كتب لي اني اروح معسكر اجيال النهضه بتاع اسكندريه ده وخدت نيه ان اتعلم منه واني ارجع وافيد بيه نفسي واللي حوالي وبجد كان اجمل خمس ايام برغم كام مشكله اعترضتني هناك و زعلت من ناس غاليين علي هناك بس رجعت بمجموعه من التجارب ومجموعه من الرؤي خلتني اقول الحمد الله

فكره بقي مشروع اجيال النهضه او مؤسسه اجيال النهضه هي المؤسسه عباره عن تجميع لشغل 7 سنوات من التنميه وكان المعسكر يضم اكثر من الف شاب وشابه تقريبا 1200 وبجد الحمد الله كانت الغالبيه العظمي منهم ناس علي خلق ودين واحترام والواحد علي الجانب الشخصي استفاد منهم كلهم عناصر ماشاء الله عليهم استفدنا منهم كتير وكنت بجد فخوره ان دول شباب مصر وحسيت بنعمه كبيره اوي وانا وسطيهم وحسيت بامان كبير اوي كانوا خمس ايام مش فيهم نوم تقريبا الا القليل بس مش حسيت باني مش بنام علي عكس دلوقتي خالص بنام كتير وكاني مش نمت خالص سبحان الله يمكن علشان فعلا عشنا وقت منظم الي حد ما ومرتب وديت كانت اكبر استفاده انهم كانوا مرتبين ورقهم وقولت ليه مش نتعلم نترب ورقنا كده ويبقي اهم اولوياتنا صلاه الفجر

كان في المعسكر بتاعنا احنا " معسكر محمد فريد " اصل اقولكم هما المعسكر مقسوم 4 معسكرات كل معسكر في مجموعه مش الشاليهات وكان سعه كل معسكر تقريبا 250 فرد واحنا بقي معسكرنا كان اسمه محمد فريد تحت قياده الدكتور احمد سالم وهو شاب بس ربنا يباركله في عمره يارب في طاعته كان اهم حاجه يصحونا نصلي الفجر وايه بقي اجمل حاجه لما تشوف المعسكر اغلبه صاحي الفجر والرجال امام واحنا في الخلف في ارضيه المعسكر اللي نجيله وبعدها خاطره صغيره وبعدها طابور الصباح ونطلع الشباب امامنا واحنا وراهم الي ان نجتمع الاربع معسكرات " محمد فريد ، سعد زغلول ، مصطفي كامل ، احمد عرابي " نروح الصاله بتاعت التدريبات الرياضيه الشباب في صاله منفصله عن البنات بمدربين رجاله واحنا مدربين بنات ونعمل التدريبات خفيفه الصبح ونرجع تاني في نظام نفطر وبعدها نروح القاعه بتاعت المؤتمرات الكبيره اللي بنتقابل فيها كلنا الاربع معسكرات ناخد دورات عن العمل التطوعي وفكره المؤسسه وناخد راحه وبعدها دوره تاني وبعدها نروح الغدا كل معسكر علي حدي وبعدها ترفيه مره بحر ومااجمل البحر رغم انه كان شاطئ مش حلو بس بجد منظر المياه اجمل منظر شوفته في عمري وهي المياه بتعدي موجه وري موجه وبعدها في حفله سمر اما مجمعه كل المعسكرات وديت كانت اول يوم وكانت اخر يوم بردوا اما باقي الايام كانت كل معسكر علي حدي وكانت فعلا اكبر حاجه عجباني انها ترفيه في طاعه ربنا رغم تواجد بنات وشباب مع بعض الا انهم في ضوابط شرعيه بتحكمهم وديت كانت اكبر شهاده طلعنا بيها من المعسكر اننا اول معسكر مختلط ونقدم نموذج محترم لعلاقه البنات بالشباب والحمد الله وده كان بفضل الاعضاء المحترمين وكمان القياده

في مره كان في الحفله مصطفي محمود وديت كانت اكبر مفاجاه واخر يوم كان في يحيي حوا وديت بردوا كان اجمل واجمل اوي وكنت مبسوطه كتير وكمان كان في حمزه مش عارفه ايه اصلي بصراحه مش بسمعله بس كان يعني بالنسبه للشباب كانوا مبسوطين بيهم اوي اما انا كنت مبسوطه بمصطفي محمود وكمان واحد تاني اسمه احمد مش مشهور بالنسبالي وكمان طبعا يحيي حوا هبقي انزلكم بعض الفيدوهات وبعض الصور بس لما اجيبهم من علي الموبيلات بتاع اصحابنا

ده كله كان وصف سريع للخمس ايام ومدي المتعه الي كانت فيهم رغم مدي التعب اللي كان فيهم

فكره المؤسسه كانت تضم اربع مشاريع

الاول : مشروع انسان اللي شرحته فوق

الثاني : مشروع منتديات صحيه وهي الهدف الاكبر ليها التوعيه من الامراض المعديه وغير المعديه كمان وشعارهم دعونا نذهب اليهم وهم اصحاء قبل ان يأتونا مرضي

الثالث : مشروع حماه المستقبل وكلكم تقريبا عرفينه عن توعيه للتدخين وهدفهم دلوقتي انهم يكرهوا الجيل الجديد في التدخين ويوعوه قبل ما يدخنوا اساسا

الرابع : مشروع قريتنا وده الاجمل فيهم لانه بيستهدف قريه وينزلوا الشباب ويغطوها من كل المشاريع الثلاثه السابقه ويغيروا فيها وفي شبابها بشكل فعلي مش كلام وبس

اتمني مش اكون طولت عليكم وصدعتكم ولي راجعه اخري اليكم
نور الجنة
عضو جديد
عضو جديد
نور الجنة

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 27, 2010 7:35 pm

جميلة اوى الحاجات دى انا عمرى ما اشتركت فى ى معسكرات قبل كده بس شوقتينى لاقضى اوقات كهذة ولكن هيهات ان زوجى يسمح لى وكمان نور الهدى ربطتنى اوى
يالا الحمد لله
بس الموضوع عجبنى اوى
ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 27, 2010 7:46 pm

يااااااااااااااااااااااااااه يا نور فكرتينى بالمعسكر اللى حضرته فى اسكندرية برضه بس من حوالى 4 او 5 سنين
وكان بنات بس كان فيه حاجات حلوة برضه
وفكرتينى كمان بايام الجامعه ياترى فاكرة يا نور وام مريم برضه فاكرة ايام الجامعه ؟؟
ياااااااااااااااااااااااه كانت احلى ايام
انتى شوقتينى لعرض البرنامج بالتفاصيل المملة لو سمحت كاننا كنا معاكى
بس عايزين بجانب كده تقولى لنا احنا ممكن نعمل ايه علشان ننفذ بعض اللى انتى بتقوليه
واعملى حساب ان انا وام مريم ونور الجنة بعيد عن مصر ومش بنقدر نعمل الحاجات دى
وفى نفس الوقت عايزين نشارك معاكم بحاجة فى النهضة دى نقابل بيها ربنا يوم القيامه
ياترى ايه راى ام مريم انتى تقدرى تعملى حاجة عندك فى السعودية
احنا هنا فى الكويت غير مسموح لغير اهل البلد
فى انتظار المزيد يا نور الله ومتاخريشعلين لو سمحت
نور الله
عضو جديد
عضو جديد

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 27, 2010 9:04 pm

بمناسبه نور الهدي فكرتيني يانور الجنه ان اقولكم علي شخصيات كانت معانا في معسكرنا احنا
شيخ كبير هو وزوجته معانا مشتركين وسبحان الله اول ناس كنا بنلاقيهم قاعدين مستنين صلاه الفجر هو وزوجته هو مسن بتاع حاجه وستين وسبعين بس بجد كان ماشاء الله عليه وزوجته كمان ساعتها قالت تعليق من قلبها قالت انا لما شوفتكم حسيت ان لسه الدنيا حلوه بجد كان احساس جميل اوي
وكمان الاجمل كان في شباب متزوجين هما والنونه بتاعتهم وزوجاتهم في المعسكر بيشتغلوا في المشروع بنفس الهدف ونفس الروح والاحساس

وفي دوره من الدورات المدرب قال غمضوا عنيكم لمده ثواني واتخيلوا حالكم بعد عشر سنوات واحلموا حلم لنفسكم وحلم للمؤسسه

انا بصراحه حلمت في الوقت ده ان اكون متزوجه وفي معسكر تاني بس معاي ولادي واكبرهم نور ابني واقف علي المنصه عنده عشر سنين بيعلم ناس خبراته في العمل التطوعي والتزامه وحبه لخدمه الناس Very Happy
ياجدعان هو قال احلموا واعتقد ان الحلم مش ممنوع ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
ام مريم
عضو جديد
عضو جديد
ام مريم

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 28, 2010 2:13 pm

اقتباس :
ياترى ايه راى ام مريم انتى تقدرى تعملى حاجة عندك فى السعودية

للأسف السعودية غير مصر خالص خالص حتى خروجنا أو أى عمل أو نشاط بيكون مننا فينا..

أقصى حاجة ممكن تتعمل انك تشتركى فى جمعية تحفيظ . ودى القائم عليها والمسؤول عنها سعوديات ومناهجها ودوراتها هما برضو اللى بيحددوها وليهم أراء متشدده كتير منها مثلا موضوع الصور والدباديب والنقاب والإسدال والإنشاد حتى لو بالدف وغيرها .. فالأحسن انك تقعدى فى البيت من الأول وكفايه عليكى الكام مصرية اللى بتشوفيهم Smile

ام مريم
عضو جديد
عضو جديد
ام مريم

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 28, 2010 2:26 pm

أيام الجامعة دى هى الأيام التى لا تنسى بحلوها وبمرها

اقتباس :
انا بصراحه حلمت في الوقت ده ان اكون متزوجه وفي معسكر تاني بس معاي ولادي واكبرهم نور ابني واقف علي المنصه عنده عشر سنين بيعلم ناس خبراته في العمل التطوعي والتزامه وحبه لخدمه الناس

ما شاء الله حلمك جميل جدا يا نور ربنا يارب يحققهولك بإذن الله bounce

ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 29, 2010 3:34 am

اقتباس :
للأسف السعودية غير مصر خالص خالص حتى خروجنا أو أى عمل أو نشاط بيكون مننا فينا..

أقصى حاجة ممكن تتعمل انك تشتركى فى جمعية تحفيظ . ودى القائم عليها والمسؤول عنها سعوديات ومناهجها ودوراتها هما برضو اللى بيحددوها وليهم أراء متشدده كتير منها مثلا موضوع الصور والدباديب والنقاب والإسدال والإنشاد حتى لو بالدف وغيرها .. فالأحسن انك تقعدى فى البيت من الأول وكفايه عليكى الكام مصرية اللى بتشوفيهم
الكويت كده برضه مينفعش اعمل اى حاجة واخرى برضه مكتب تحفيظ بس مش بيشددوا على النقاب ولا الاسدال

اقتباس :
أيام الجامعة دى هى الأيام التى لا تنسى بحلوها وبمرها
ياااااااااااااااااااااااااااااااه يا ام مريم ايام فعلا لا تنسى
انا دلوقتى بفتكر كل اللحظات اللى مرت علينا ايام الجامعه انا وانتى وبنت ابيها ونور الله ومودة وناس كتيييييييييييييييييييييييير دايما بفتكرهم وبدعيلهم
ربنا يجمعنا فى يوم لا ظل فيه الا ظله
بس بقى عشان انا هبكى دلوقتى
ام روان
عضو جديد
عضو جديد
ام روان

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 29, 2010 3:45 am

يا جماعه فين داعية هذا الاسبوع
اين انتى يا نور الله
احنا منتظرين
نور الله
عضو جديد
عضو جديد

انثى

يالا نصحى  Empty
مُساهمةموضوع: رد: يالا نصحى    يالا نصحى  Icon_minitimeالخميس سبتمبر 30, 2010 6:15 am

انا جيت معلش ياجماعه الجهاز اخويا بوظه امبارح بس الحمد الله تم الضحك علي الجهاز ومعالجته بشكل مبداي اصل جهازي خلاص بقي خرده Crying or Very sad

يالا نصحى
صفحة 1 من اصل 1